[WiiU] L’émulateur Cemu est encore mis à jour (1.2.0)

Le développeur Exzap nous gâte pour Noël (un peu en retard mais on s’en plaint pas) en nous livrant une mise à jour 1.2.0 de son émulateur Wii U pour PC, Cemu. Encore à la phase expérimentale, il a déjà bien progressé depuis ses débuts et est maintenant capable de bien supporter l’audio des jeux émulés, après être devenu compatible avec les cartes graphiques AMD.

Vidéo prise par le membre Bahax FZ


Pour cette nouvelle version, le membre t65xwing des forums de GBATemp a partagé ses observations que voici :

  • Angry Birds: Star WarsNo changes – Boots, then gets stuck on an infinite black screen
  • Bayonetta 1No changes – Crash on load
  • Captain ToadNo changes – Crash on load
  • Deus Ex: Human RevolutionNo changes – See one of my previous posts on info on Deus Ex, which gets in-game. From 3 to 4 fps in-game
  • Donkey Kong Tropical FreezeNo Changes – Infinite black screen after starting the campaign
  • Ducktales Rematered No Changes – Infinite stuck on loading.
  • Game & Wario – No changes – Crash on load
  • Hyrule WarriorsNo changes – Crash on load
  • Injustice Gods Among UsNo changes – Infinite stuck on loading.
  • Kirby and the Rainbow Curse No changes – Crash on selecting game-mode
  • Lego Marvel Super Heroes Minor changes – Now shows more loading screen stuff, though all is still broken.
  • Mario & Sonic Olympic Sochi 2014No changes – Infinite loading
  • Mario Kart 8Changes – SOUND! Mario Kart Stadium from 3-11 FPS to 10-14 FPS, It’s actually pretty playable now.
  • Mario Party 10No changes – Crash on load
  • Mass Effect 3No changes – Crash on load
  • Monster Hunter 3No changes – Boots, but gets stuck on an infinite black screen
  • NES RemixNo changes – Ges ingame and appears fully playable if it weren’t for the low framerate
  • New Super Luigi UNo changes – Crash after ‘Press 2’ to try to get in the menu
  • New Super Mario Bros UNo changes – Crash after ‘Press 2’ to try to get in the menu
  • Nintendoland Changes – Has sound added which appears to be perfect, Allows to get much further. Text on Backbuffer, image on Framebuffer 0 (After a certain point has to switch to FB 4)
  • Sonic All Stars RacingNo changes – Stuck on loading
  • SplatoonChanges – THERE IS SOUND! From 11 to 13,5 fps
  • Super Mario 3D WorldNo changes – Crash after supported controllers screen.
  • Super Smash BrosMinor changes – It boots once again, showing a slightly flickering screen, it goes to a full black screen after a few minutes, at which point it’s stuck.
  • Wii Party UNo changes – Crash on Load
  • Wonderful 101Minor Changes – It now boots into an infinite black screen.
  • Yoshi’s Wooly WorldMinor changes – It boots once again, gets to an infinite black screen after it’s finished loading.
  • Xenoblade Chronicles XChanges – Configure the D-pad to navigate through the menu’s, plays the cutscene after Character Creation. In-game cutscene is so broken there’s no point in continuing. Backbuffer has subs. Framebuffer 28 shows an image. It’s even worse than Deus Ex. At some point you ave to enter your name with the gamepad. I don’t think you can progress further.
  • ZombiUNo changes – Crash on Load

t65xwing, membre de GBATemp.net

Il semblerait d’ailleurs que le jeu New Super Mario Bros U and New Luigi U et quelques fois soient déjà jouables en 30 fps selon les fichiers possédés par l’utilisateur et son modèle de carte graphique. Ça présage du bon pour la suite de Cemu ! 🙂

Changelog

  • Ajout d’un support basique de l’audio ;
  • Ajout d’un support des tampons mémoire GX2 ;
  • Amélioration des contrôles de la manette ;
  • Correction de divers bugs et légères améliorations.

Téléchargement

Bouton télécharger

Cemu 1.2.0, par Exzap